ONE SEO Ads

Google AdWords Byrå & Google Ads Annonsering

Allt fler kunder börjar sin köpresa på Google. Visste du att 80% av alla köpresor börjar på Google eller att 95% av alla söktrafik går till de resultat som syns på förstasidan? Du kanske inte visste om detta, men du är säkert medveten om vikten att synas på Google. 

 

80% av alla köpresor börjar på Google

 

Med Google Ads så budar man på sökfraser för att synas högt på Google. Sedan kalkylerar Google ut ett annonsvärde som är baserat på budsumma, annonskvalitet och landningssidan (din hemsidas) kvalitet.

google-ads-annonsering

Vi på ONE Seo innehar spetskompetens inom Google Ads. Vi har sedan 2010 arbetat med display, remarketing, Google shopping och sökmarknadsföring på Google.

 

Google Ads annonsering kan användas både för inbound- och outbound marknadsföring. Det innebär att du kan rikta in annonserna till platser och forum där dina kunder befinner sig.

 

Tidigare hette Google Ads annonsering för Google Adwords, men bytter under 208 namn för att bättre illustrera att annonseringsplattformen inkluderar mer än ”Words” (från namnet AdWords).

 

Enkelt uttryck handlar Google Ads-annonsering om att du betalar för att synas när en potentiell aktivt söker efter ditt företaget tjänster eller produkter.

 

Vi har på ONE Seo sett en ROI som vida överstiger traditionell marknadsföring (givetvis beroende på bransch) som ofta ligger mellan 7-9 ggr investering. Google Ads genererar ofta direkta resultat genom att företaget syns högst på Google samma dag som annonseringen aktiveras.

 

 

Vilka är resultaten från Google Ads?

Google Ads fungerar ofta som en typ av leadsmaaskin. Det kan användas för att skapa direkta köp på din hemsida, vilket ofta är fallet för webbutiker, eller för att attrahera potentiella prospects och leads till företaget.

 

Några vanliga resultat med Google Ads:

  • Öka onlineförsäljningen
  • Öka antalet leads
  • Öka antalet samtal in till företaget
  • Öka ett företags exponering (branding)

 

Vad kostar Google Ads annonsering?

Kostnaden för Google Ads annonser består i två aspekter: Arvodet till Google Ads Byrån, men också den kostnad som uppstår och som går till Google. Ofta arbetar Google Ads byråer med ett månadsarvode där byrån arbetar med komplett hantering och optimering av Google Ads. Detta arvode beror på storleken på Google Ads-kontot, men brukar på små- och medelstora konton hamna på 5- 10 000kr/månad.

 

För större konton kan månadsarvodet vara avsevärt mycket större och det gäller särkilt för internationella kampanjer och större webbshoppar. Här väljer många Google Ads  byråer att använda sig utav automatiserade system för att göra annonseringen enklare.

 

Så mäter du framsteg och ROI

Något som är fördelaktigt med Google Ads annonsering är att du kan ställa in något som kallas för konverteringsspårning. Det innebär att du kan spåra när någon utför en handling som kan anses vara en konvertering.

 

Konvertering är när en besökare omvandlas till leads eller kund.

 

Genom att sätta ett värde för konverteringar så kan företag direkt mäta kostnaden i Google Ads jämfört med värdet av konverteringarna. På detta sätt kan man mäta vilka sökord som genererar konverteringar och vilka som bör pausas eller tas bort.

 

Detta gör att man med enkelhet kan räkna ut värdet av annonseringen. Det är också ett utmärkt strategiskt verktyg och underlag för att dra slutsatser.

 

Fritt kostnadsförslag!

Fyll i formuläret nedan eller ring oss idag på 073-545 53 55  för en kostnadsfri offert.