SEO GUIDE

Därför är Externa Länkar viktiga för SEO

Länkar eller en central roll för alla företag som jobbar med SEO. Länkar ses från Googles sida som rekommendationer och auktoritetshöjare som höjer hemsidans relevans och trovärdighet på Google. Målet med SEO Länkar är att få in externa länkar från andra hemsidor som pekar till din hemsida.

 

Dock är det viktigt att de länkar som ”länkar in” till din hemsida håller hög kvalitet och är relevanta. Värdelösa och ”spamlänkar” kan ha motsatt effekt och leda till lägre ranking så det är viktigt att de lekar som går till din hemsida är auktoritära!

 

Idag har länkar cirka 30% effekt på din SEO ranking.

 

1. Hemsidans Relevans & Auktoritet

Låt oss säga att du driver ett företag som arbetar med snickeri. Är en länk från ett hunddagis bra då? Svaret är: Nja! Och här kommer förklaringen. En stark länk är en länk som kommer från en hemsida som arbetar eller handlar om liknande saker som din sajt handlar om. Det måste finnas en koppling och tydlig relevans.

Branscher som liknar din eller auktoritära samarbetspartners är bra länkar!

 > Vill du bli ett proffs på SEO? Läs vår Ultimata SEO Guide  <